Fastan en underlig sak

Tänkte ta tag i att fasta men ändå ha ett mål som jag kan klara alltså inte sluta äta på dagarna. Efter att Jakob hade pratat om fastan på Ug i fredags blev jag sjukt inspirerad att börja fasta. Han avslutade med att om vi ville så kunde vi tänka ut en eller flera saker som vi ville fasta från.
Jag tänkte efter och kom fram till att det jag tycker att jag gör i onödan är att äter godis och dricker läsk. Så därför bestämde jag mig för att fasta från Godis och Läsk. Eftersom jag inte köper läsk och godis så ska jag skriva upp varje gång jag tänker handla nått och ca för hur mycket och sen ska jag ge de pengarna till någon bättre behövande än jag tillexempel något fattigt land.

För jag tycker det är fel att vi här i norden lever på 80 procent av vad som produceras i världen och de fattiga länderna bara får 20 procent av det som producerats i världen. Inte undra på att folket i Afrika svälter.

                  Fattigt              inte mina bilder                          Rika

Detta gör jag för att jag vet att det kommer leda till  något bra både för mig och någon annan i ett annant land så tänker jag göra det.
Så snälla håll koll på mig så att jag inter bryter fastan ! ! !

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra initiativ.

Jag blir sjukt imponerad om du klara det. Lycka till! :D

2010-02-17 @ 18:40:05
Postat av: Anonym

vrf inte bara spara dom pengarna till ngt dyrare åt dej själv? ^^

2010-02-17 @ 20:22:09
Postat av: karin

sv; ja! man längtar verkligen till sommaren nu, efter lägret kan de allt bli lite varmare tycker jag!



Bra inlägg du hade om fastan, man klarar sig lätt utan godis och läsk. Har inte ätit godis på 22 månader nu alltså snart 2 år=)

2010-02-17 @ 21:47:56
URL: http://photoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0