Dop

Det är inte alla så vanligt att man döps som vuxen tänker de flesta och det tänkte jag också för några år sedan när Jon döpte sig.
Efterhand som jag har bligt äldre har Gud betydigt allt mer för mig.
I somras så bestämde jag mig för att ta det till nästa steg och döpa mig.
För mig är dopet en bekräftelse på att jag vill leva för Gud och inte ha bara ha Gud som en hobby som man lever med ibland. Så nu har jag döt och föds på nytt.

Det var mycket fok som hade samlats.

Jakobs asgarv kom inte förren efter Gudstjänsten:)

Först blev Misgana döpt

Sen blev jag nerdränkt ordentligt av Jakob och Linnea

Allan ledde mötet och fick besök av Lejonet som tog med barnen ut till söndagskolan.

Lisa predikade om Frälsningen. http://litenlisa.blogspot.com/2010/11/fralsningen-predikan-del-1.html
Foto: Jonathan Isgren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0