Bok fynd


I morse var jag med scouterna och satte upp bord till Kritianstad bok Festival kl sju.
Jag och mamma fortsatte vid halv nio med att äta en andra frukost hos morfar, börja märka att han blivit snurrigare nu när han är 88 år. Det är helt otroligt vad tiden går snabbt, som jag sa till mamma han var ju nyss åttio år.
Tillbaka till Bok Festivalen eller rättare sagt det stod ca 200 bord östragatan och västran inne i Kristinastad.
Så när klockan blev tio så gick jag och mamma och letade skor till mig och pappa hakade blev också tvingad att hänga även han egentligen skulle stå i Miljöpartiets valstuga.



Efter att ha hittat ett par skor till mig och två par till pappa så tog vi oss en korv på korvvagnen på lilla torg. Det är sjukt underskattat. Ska lett börja äta där när det är äcklig mat i skolan.

När korven var nere så gick vi gata upp och gata ner och kollade böcker. Vi stannade till på ett ställe där vi hittade Svensk Industridesign skriven av Lasse Brunnström och Bruks föremål av plast skriven av Thomas Lindblad. På vägen träffade mamma någon gammal jobbarkompis till pappa så då stod jag där och var allment utråkade.
                 
Men så ser jag Jakob komma gående kanske inte helt oväntat att han skulle vara där i och för sig. Han fick mig att köpa en dikt bok som hette Scinece Fiction som Johannes Heldén hade skrivit. Den hade så sjukligt snyggt omslag så jag var baratvungen att köpa den men det står sälkert nått bra i den:)


                            
När vi skulle plocka ner borden kl tre så träffade vi de andra vid lottas bok bord (en av scouterna). Så  där hittade jag en bok om Fotografering  från 1974 som verkade vara lite intressant så den köpte jag också så det hela blev fyra böcker varav mamma skulle ha den om Svensk industridesign.  
                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0