Skånska Naturfotograf Festivalen 19/3

I lördags förra veckan så var jag på vimmel uppdrag för tidningen Norra skåne. Det var på Skånska naturfotograf festivalen jag skulle vimmla så självklart kunde man inte bara sticka dit och fota och sen sticka hem, utan jag lyssnade på alla fyra föredrag av bland annat Brutus Östling, Tom Svensson och Roy Mangersnes.
Fotograferna satt spän och lyssnade på Brutus, han berättade om när han fotograferade albatrosser på Midway Atoll.
Brutus Östling
När fåglarna kommer för nära för att använda zoom objektiven så får man ta till vidvinkel objektiven. Brutus Östlings Foto.
Tom Svensson höll ett föredrag om Afrikas vita lejon
Skulle tro att han sålde ganska många exemplar av sin nya bok.
Roy Mangersnes från Norge.
Fans en del roliga saker att testa och pilla på bland annat Canon och Nikons 800mm objektiv.
Det var en diskussion om när Naturfoto blev konst emellan några kulturpersoner och Roy och Brutud. Brutus sa bestämt att hans fotografier inte var någon konst och det håller jag med han om det är bara idiotiskt att man ska kalla det konst.
Två härliga Götteborgare som var på festivalen som jag intervjuade.
Efter festivalen så fick jag sjukt lust att fota så jag satte igång direkt på stationen. Blev kanske inte de bästa resultatet.
Efter så åkte jag med Familjen hem till Hilda och familjen Frommel
Det var dagen då månen lös som längst, satte ihop tre bilder så det blev tre månar.
Målade lite med månen också.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

fräckt med månen

2011-04-02 @ 21:07:27
URL: http://www.klister.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0